Cada setmana desenes de novetats arriben a les llibreries, recorren els aparadors, les taules i els expositors per mostrar-ne les virtuts als lectors desconfiats. Els llibres intenten seduir, els lectors volen ser seduïts.
La promoció i els mitjans d'informació intenten despertar l'interès del lector, fins i tot abans que el llibre sigui al carrer. Però és el lector qui tindrà la darrera paraula. La col·lecció i el catàleg donen un context a cada nou llibre i l'agermanen amb el record de lectures passades. També el gènere ens diu que el llibre pertany a una categoria que ja és coneguda i valorada pel lector.
Podem trobar l'origen de les actuals col·leccions en les recopilacions que els tipògrafs venecians del segle XVI feien de textos grecs. Vet ací la tradició editorial a la vella Europa: la idea d'aplegar els llibres per orientar els lectors, per donar-los l'oportunitat de descobrir noves obres, nous autors.
Cliqueu sobre qualsevol de les imatges i accedireu a l'animació. 1.505 kb