Editorial / Qüestions de treball / Noticiari / Rerefons
 
Arxiu Central del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural
 
El Gestor documental del Departament d'Agricultura rep el premi Alfons Ortuņo

El Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural ha guanyat el primer premi en l’àmbit d’Organització i recursos humans dels Premis Alfons Ortuño amb el projecte “El gestor documental”.

Els premis Alfons Ortuño han estat creats per l’Escola d’Administració Pública de Catalunya amb l’objectiu de reconèixer honoríficament les actuacions d’innovació i bones pràctiques en matèria de gestió pública de les administracions públiques catalanes centrades en tres àmbits: 1) Organització i recursos humans, 2) Gestió pressupostària, avaluació i transparència, i 3) Polítiques sectorials i serveis finalistes. La primera convocatòria ha estat la del 2012 i l’acte de lliurament dels premis s’ha fet l’onze de març de 2013.

“El gestor documental del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural” és un projecte pioner en l’àmbit de la Generalitat de Catalunya, que ha permès disposar al Departament d’un repositori únic de documents electrònics, a més de disposar d’una eina que facilita la tramitació i la conservació de la documentació electrònica. La implantació del gestor documental ha implicat l’assoliment de diversos objectius com un augment de la simplificació documental, la tramitació telemàtica, una tramitació més eficient, l’afavoriment de la transparència administrativa i l’estandardització del model de gestió documental.

Alguns dels elements innovadors del gestor documental han estat la incorporació de documentació des d’aplicacions corporatives de la Generalitat, com són el registre s@rcat o les plataformes GSiT i EACAT, la gestió compartida dels expedients des de diferents unitats i ubicacions físiques i la creació de la carpeta del ciutadà, que permet complir amb la legislació vigent pel que fa al dret de la ciutadania a no presentar documentació que ja estigui en poder de l’Administració.

El projecte es va iniciar el 2008 amb el disseny i la construcció del gestor documental. Durant l’any 2009 es va fer una prova pilot i a partir de l’any 2010 es va fer el desplegament territorial a totes les localitzacions del Departament.
Accés directe a la pantalla d'inici d'Arxius
Pantalla d'inici
Hemeroteca
Enllaços
Bústia



Pantalla següent
Pantalla següent